Στο Φροντιστήριο Castilla, είμαστε παθιασμένοι με την εκμάθηση της Ισπανικής γλώσσας και τον πολιτισμό. Προσφέρουμε μια ποικιλία μαθημάτων για όλα τα επίπεδα, από αρχάριους έως προχωρημένους, με στόχο να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να επιτύχουν τους γλωσσικούς τους στόχους.

Διεύθυνση
Φιλικής Εταιρίας 30 Θεσσαλονίκη 54621

Τηλέφωνο
 +30 2310 261 241

Email
 info@castilla.gr

Επίπεδα

Σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς των Γλωσσών, όλες οι ευρωπαϊκές γλώσσες χωρίζονται στα έξι εξής επίπεδα: A1, A2, B1, B2, C1, C2

Τι είναι το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς των Γλωσσών;

Προσφέρει μια κοινή βάση για τη διδασκαλία και οργάνωση υλικού σε εκπαιδευτικά εγχειρίδια ή εξετάσεις σε όλη την Ευρώπη. Βάσει του CommonEuropeanFramework σχεδιάζονται τα επίπεδα γλωσσομάθειας, η οργάνωση του διδακτικού υλικού για κάθε επίπεδο και, γενικά, ο σκοπός και οι στόχοι διδασκαλίας για κάθε ευρωπαϊκή γλώσσα που διδάσκεται ως ξένη.

Περιγράφει με ένα κατανοητό τρόπο τι πρέπει να μάθει ο μαθητής προκειμένου να επικοινωνήσει σε μια ξένη γλώσσα και τι δεξιότητες θα τον βοηθήσουν να αντεπεξέλθει σε οποιαδήποτε κατάσταση, είτε προφορικά είτε γραπτά. Επίσης, περιγράφει το πολιτισμικό περιβάλλον, μέρος του οποίου αποτελεί η γλώσσα αυτή.

Με το CommonEuropeanFramework μπορούν εύκολα να αξιολογηθούν οι γνώσεις κάθε μαθητή κι έτσι να διαπιστωθεί η πρόοδός του στην εκμάθηση μιας οποιασδήποτε ξένης γλώσσας, πέρα από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας στην οποία μιλιέται ως μητρική.

Τι προϋποθέτει για κάθε επίπεδο διδασκαλίας της ισπανικής γλώσσας;

Επίπεδο Α – ΒΑΣΙΚΟΣ ΧΡΗΣΤΗΣ

Επίπεδο Α1

Μπορεί να κατανοήσει και να χρησιμοποιήσει καθημερινές εκφράσεις που του είναι οικείες και πολύ βασικές φράσεις που έχουν στόχο την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών. Μπορεί να συστηθεί και να συστήσει άλλους και μπορεί να ρωτήσει και να απαντήσει ερωτήσεις που αφορούν προσωπικά στοιχεία, όπως το πού μένει, τα άτομα που γνωρίζει και τα πράγματα που κατέχει. Μπορεί να συνδιαλλαγεί με απλό τρόπο υπό την προϋπόθεση ότι ο συνομιλητής του μιλάει αργά και καθαρά και είναι διατεθειμένος να βοηθήσει.

Προφορικός λόγος:

Ο μαθητής κατανοεί βασικές οδηγίες ή συμμετέχει σε απλές συζητήσεις για καθημερινά θέματα.

Κατανόηση γραπτού λόγου:

Ο μαθητής κατανοεί απλές ειδήσεις, οδηγίες ή απαραίτητες πληροφορίες.

Παραγωγή γραπτού λόγου:

Ο μαθητής είναι σε θέση να συμπληρώνει απλά έντυπα και να κρατά σημειώσεις σχετικά με ωράρια, ημερομηνίες και μέρη.

Επίπεδο Α2

Μπορεί να κατανοήσει προτάσεις και εκφράσεις πουχρησιμοποιούνται συχνά και που σχετίζονται με περιοχές που είναιάμεσα συναφείς (π.χ. πολύ βασικές ατομικές και οικογενειακέςπληροφορίες, αγορές, τοπική γεωγραφία, εργασία). Μπορεί ναεπικοινωνήσει σε απλά και συνηθισμένα καθήκοντα που απαιτούναπλή και απευθείας ανταλλαγή πληροφοριών για θέματα που τουείναι οικεία και για θέματα ρουτίνας. Μπορεί να περιγράψει με απλάλόγια πτυχές του ιστορικού του, του άμεσου περιβάλλοντός τουκαθώς και θέματα άμεσης ανάγκης.

Προφορικός λόγος:

Ο μαθητής είναι σε θέση να εκφράσει απόψεις ή επιθυμίες με απλό τρόπο σε φιλικό πλαίσιο επικοινωνίας.

Κατανόηση γραπτού λόγου:

Ο μαθητής κατανοεί απλές πληροφορίες σχετικές με γνωστούς τομείς: π.χ. καταναλωτικά προϊόντα, πινακίδες, βιβλία ή σύντομες διηγήσεις σχετικά με οικεία θέματα.

Παραγωγή γραπτού λόγου:

Ο μαθητής είναι σε θέση να συμπληρώνει έντυπα και να γράφει απλά γράμματα ή κάρτες με προσωπικές πληροφορίες.

Επίπεδο Β – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΧΡΗΣΤΗΣ

Επίπεδο Β1

Μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία που του παρουσιάζονται με σαφήνεια και χωρίς αποκλίσεις από τον κοινό γλωσσικό τύπο και που
αφορούν θέματα που συναντώνται τακτικά στη δουλειά, στο σχολείο, στον ελεύθερο χρόνο, κτλ. Μπορεί να χειριστεί καταστάσεις που είναι
πιθανό να προκύψουν στη διάρκεια ενός ταξιδιού σε μια περιοχή όπου ομιλείται η γλώσσα. Μπορεί να παραγάγει απλό κείμενο σχετικό
με θέματα που γνωρίζει ή που τον αφορούν προσωπικά. Μπορεί να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και να δώσει συνοπτικά λόγους και εξηγήσεις για τις γνώμες και τα σχέδιά του.

Προφορικός λόγος:

Ο μαθητής μπορεί να εκφράσει με πολύ απλό τρόπο απόψεις σχετικά με πολιτιστικά ή αφηρημένα θέματα, ή να συμβουλεύσει σχετικά με προσωπικά θέματα. Κατανοεί οδηγίες ή διαφημίσεις.

Κατανόηση γραπτού λόγου:

Ο μαθητής κατανοεί άρθρα σχετικά με την καθημερινότητα, όπως και το γενικό νόημα πληροφοριών σχετικά με την καθημερινότητα και την προσωπική και οικογενειακή ζωή.

Παραγωγή γραπτού λόγου:

Ο μαθητής μπορεί να γράφει γράμματα ή να κρατά σημειώσεις σχετικά με οικεία ή προβλέψιμα θέματα.

Επίπεδο Β2

Μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες ενός σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα, όσο και για αφηρημένα θέματα, συμπεριλαμβανομένων συζητήσεων πάνω σε τεχνικά ζητήματα της ειδικότητάς του. Μπορεί να συνδιαλλαγεί με κάποια άνεση και αυθορμητισμό που καθιστούν δυνατή τη συνήθη επικοινωνία με φυσικούς ομιλητές της γλώσσας χωρίς επιβάρυνση για κανένα από τα δύο μέρη. Μπορεί να παραγάγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη πάνω σε ένα κεντρικό ζήτημα, δίνοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επιλογών.

Προφορικός λόγος:

Ο μαθητής μπορεί να ξεκινήσει ή να συμμετέχει σε μια συζήτηση με οικείο θέμα, ή να υποστηρίξει μια συζήτηση γύρω από μια ποικιλία θεμάτων.

Κατανόηση γραπτού λόγου:

Ο μαθητής είναι σε θέση να διαβάζει γρήγορα ένα κείμενο, προκειμένου να αναζητήσει κάποιες πληροφορίες και να καταλάβει οδηγίες ή συμβουλές.

Παραγωγή γραπτού λόγου:

Ο μαθητής μπορεί να κρατήσει σημειώσεις, ενώ κάποιος μιλά, ή να γράψει ένα γράμμα που περιλαμβάνει και πληροφορίες εξεζητημένες.

Επίπεδο C – ΙΚΑΝΟΣ ΧΡΗΣΤΗΣ

Επίπεδο C1

Μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακρoσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει σημασίες που υπονοούνται. Μπορεί να εκφραστεί άνετα και αυθόρμητα χωρίς να φαίνεται συχνά πως αναζητά εκφράσεις. Μπορεί να χρησιμοποιεί τη γλώσσα ευέλικτα και αποτελεσματικά για κοινωνικούς, ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς σκοπούς. Μπορεί να παραγάγει σαφή, καλά διαρθρωμένα, λεπτομερή κείμενα για σύνθετα θέματα, επιδεικνύοντας ελεγχόμενη χρήση οργανωτικών σχημάτων, συνδετικών στοιχείων και μηχανισμών
συνοχής.

Προφορικός λόγος:

Ο μαθητής μπορεί να λαμβάνει ενεργά μέρος σε συγκεντρώσεις και σεμινάρια που αφορούν τη δουλειά του ή να συμμετέχει σε μια φιλική συζήτηση με ευχέρεια, ακόμα κι όταν χρειαστεί να συζητήσει για άγνωστα θέματα.

Κατανόηση γραπτού λόγου:

Ο μαθητής διαβάζει αρκετά γρήγορα ώστε να παρακολουθήσει ένα πανεπιστημιακό μάθημα. Μπορεί να διαβάζει άρθρα στην εφημερίδα και σε περιοδικά ή να καταλάβει λίγο πιο εξειδικευμένη αλληλογραφία.

Παραγωγή γραπτού λόγου:

Ο μαθητής είναι σε θέση να προετοιμάσει τον επαγγελματικό του φάκελο, να κρατήσει ακριβείς σημειώσεις κατά τη διάρκεια συγκεντρώσεων ή να γράψει ένα σύντομο δοκίμιο, το οποίο δείχνει ικανότητα για επικοινωνία.

Επίπεδο C2

Μπορεί να κατανοήσει με ευκολία σχεδόν όλα όσα ακούει ή διαβάζει. Μπορεί να κάνει περιλήψεις με βάση πληροφορίες που προέρχονται από διαφορετικές προφορικές ή γραπτές πηγές, ανασυνθέτοντας επιχειρήματα και περιγραφές σε μια συνεκτική παρουσίαση. Μπορεί να εκφραστεί αυθόρμητα, με μεγάλη άνεση και ακρίβεια, διαχωρίζοντας λεπτές σημασιολογικές αποχρώσεις ακόμα και σε ιδιαίτερα σύνθετες περιστάσεις.

Προφορικός λόγος:

Ο μαθητής είναι σε θέση να δίνει συμβουλές ή να μιλά σχετικά με πολύπλοκα και εξειδικευμένα θέματα, να καταλαβαίνει οποιαδήποτε συζήτηση και να χειρίζεται με σιγουριά προβληματικά θέματα.

Κατανόηση γραπτού λόγου:

Ο μαθητής κατανοεί έγγραφα πάσης φύσεως, αλληλογραφία, οποιαδήποτε κείμενα γενικά, ακόμα κι αν το νόημα είναι πολύ περίπλοκο.

Παραγωγή γραπτού λόγου:

Ο μαθητής μπορεί να γράφει γράμματα σχετικά με οποιοδήποτε θέμα και να κρατήσει αναλυτικές σημειώσεις κατά τη διάρκεια συγκεντρώσεων ή ομιλιών, με ακρίβεια και σαφήνεια.